Always a delicious gluttonous time at Slow’s…

Slow’s BBQ is a go-to in Detroit.  Always a delicious delicious time!  I think any warm blooded American should be always in the mood for BBQ.  And no, I’m not talking about the sickening new Burger King commercial.  Makes me shiver and nauseous. WHY THE FUCK WOULD I GO TO BK for BBQ?…. it’s always gotta be a REAL bbq place or a backyard.

UMMMM NO.

Beers to start. The bartended at Slows is AWESOME.  He was there last time we were there and never lets me down with pouring me good beers, never had the same beer twice here. YUM.

BBQ Wings — A stack of our famous wings, marinated, rubbed and smoked until awesome.

Like how clean and meat-less my bones are and look at W’s plate haha, I’m SO asian.

W and I both got a You Choose: Baby back Ribs and Brisket Plate!

And for sides we got Waffle Fries & Cheddar, Black Eyed Peas w/ Okra & Tomatoes, Sweet Potato Mash AND their famous Mac & Cheese. AMAZE BALLS.

i was obsessed with the Black Eyed Peas, and the wings so we actually got an order of each to go :] WHICH I had the next day for lunch! WOOT

Bartender putting Bacon on one of our desserts

And more beers for me, duh

Chuck Norris — Chocolate and Oreo Brownie, Ray’s Detroit Club Coffee Ice Cream and Sander’s Hot Fudge. It’ll kick you in the face.

Banana Pudding — Homemade custard, bananas, and nilla wafers topped with whipped cream and a cherry.

We were sooo full.. we ended up sleeping it off at the pool for awhile…

Best of Detroit – Slow’s BarBQ

W has Mondays off as well so since we failed to go to Slow’s yesterday we decided to go today… of course after some pool and hot tub time :]

Slows BarBQ

The sauces.. they later brought out the “special” Mustard sauce which was the tastiest and my favorite of the five.

I got a nice light beer.. x2 :]  You gotta have some beer with your ‘cue!

Our neighbors were also in the foodie industry and super annoying… well the guy was hahahah He kept saying how they ordered SO much food and that they “were little people”

They got one sandwich and 3 sides for 3 people… LAMMMMEEE-O

We ordered SO MUCH MORE…. !!!!! Look how excited I am :D

This was BEFORE the desserts :D

My combo… Call the You Choose – I got half a slab of Baby Back Ribs, delicious succulent Pulled Pork, and two side dishes… one was Mom’s Green Beans

My ribs were a bit anorexic :[ Reminded me of Chef Spike & Chef Marcus’ skinny ribs from the first epi of the last season of Next Iron Chef

Go to 5:17 They’re called Anorexic and Supermodel ribs LOL…

but yeah – but these ribs weren’t dry and were quick tasty… this was when I tried all the sauces… Mustard won and then NC [vinegar based] and the apple and the sweet were too sweet and the spicy just had a weird taste to me… and wasn’t spicy…. the NC was the spiciest… and Mustard had the best flavor.

The green beans were stirfried with onions and had an amazing mustard flavor.

Special of the Day: Pork Belly Sandwich

The pickled onions were really sweet which was a nice balance with the fatty pork.  They need this on the menu!  Haha I loved how the bartender explained to us what a pork belly cut was.. lol… :] Silly guy, didn’t realize what fatties were are. HAHA. And we know our pig. OINK. YUM. I forgot what it was called.. I think it had something to do with Nature in the title?!

Oh, my other side dish was the Mac-N-Cheese

Delish and made with shells instead of macaroni :] amazing!  The cheese was IN the shells YUM.. I made the mistake of eating most of the other stuff before digging into this so it got a little cold – so eat it while it’s hot!

W’s side dishes were the Waffle Fries w/ Hoffman Cheddar & Coleslaw

I’m not a mayo fan so I don’t usually like coleslaw unless it’s mustard based, but this was light and totally cut thru the heavy meats.  The waffle fries, well what can I say, I LOVE WAFFLE FRIES!!! And nothing like a nice cheesy dip :] Chedddaaa makes everything betta…  hehe you can also see W’s peach sweet tea…

SOOOOO GOOOOOOOD!!!

And while we were past the point of explosion, we couldn’t pass up dessert.

Peach & Raspberry Cobbler with ice cream

This was good but not what I was craving and expected.. instead of a crumble it was cornbread on top. I only had half of it because I was distracted by W’s choice….

“The Chuck Norris” aka CHOCOLATE HEAVEN!!!!! AND sprinkled with BACON!
Chocolate and Oreo Brownie, Ray’s Detroit Club Coffee Ice Cream and Sander’s Hot Fudge

The bartender gave me a free glass of this sour beer to help “wash down” the richness of the chocolate – SOOO GOOD.. I was busting out of my pants and yet I couldn’t stop shoving food down my throat. DELISH!

I can’t really remember what happened after but I’m pretty sure we went back and passed out… hahahaha

GO-TO place in Detroit! MOST DEF!

Girls’ Night with lots of Dolls, Cheese but no Cucumbers :[

I swear I’ll put up my best of 2011 post. I swear it. Eventually. Soon :] Promise! Too much of it has already been written to abandon it now…. until then I’ll do my best to amuse you with my regular old food posts… I’ve been cooking a lot lately… boring things… Chinese things, simple things, random things :]

And then there was Girls’ Night with my Bestie, Kate on Friday night. Scary movies, wine, strawberry daqs and greasy food and snacks – a LOT of it :] And of course some “shenanigans” [SOO Kate‘s word hehehe] at Loews.

We’re silly when we’re together…

Lady at Check-Out — “Awww did you have a LONG day at [high] school today?”
Me: UMMM, yes!

… I wish I was still in school LOL … but when me and Kate get together it’s like we’re back in MIDDLE SCHOOL again!

Afterwards we headed to Super Stop & Shop for some shopping and fun for our greasy food night. Extra cheese, check. Pizza dough, check. 3 huge long cucumbers… no hahaha but I MAY have screamed “I like at least 3 in my mouth at the same time!” there.. and there was lots of Beavis & Butthead impressions the entire time. I’m obsessed…

Beavis & Butthead Do America, CLASSIC movie for my Generation…

We popped the Onion Rings and Sweet Potato WAFFLE fries in the oven and started prepping the garlic cheese bread and veggies for our pizza…

Brushing some Olive Oil on the dough :] Extra greasy… note the Strawberry Daq from Seagrams Escapes [her fav]. I know my KateMonkiie well :] I stuck with white wine, tons of it ;] Super classy in a glass.. with a GREEN STRAW hahahaha

Super cheesy garlic bread with mozz and parm!!! Extra buttery and amazing!

Dasani, Kate & Mike’s Hot Dog :], ate a lot of the fries and rings.. the Sweet Potato Waffle Fries were BOMB! SOOO CRACK!!!

“Why does this taste like artichoke pesto?! Oh it must be the parm…” LOL…

Mike’s pizza.. It was Girls’ Night but we had to cook for our driver and the best husband ever!!! Half cheese, half Pepperoni!

Our pizza… Extra cheese, onions, green peppers, pepperoni and mushrooms!

See how the crust is extra thick?! I rolled in a TON of mozzarella in the crust for cheesestick crusts <3

Both our pizza and our garlic bread had tons of Mozz & Parm on it!!! NOMMMMM!!!!

Slice #1… MMMMM… I had half of our pizza. SOO GOOD with extra chili pepper flakes OBVIOUSLY!!

Super cheesy crust…

And then after watching Dead Silence… literally in silence – minus some squeals and lots of booze, WE BOTH HATE DOLLS!!!!! – we made frappes and drank them by the warm burning fireplace.

Caramel Cookie Crunch with Double Chocolate Chip Gelato Frappes… and we dipped Red Velvet Whoopie Pies in them!

[btw a FRAPPE is the New England name for Milkshake! It’s the correct term to use if you want a drink with milk and ice cream here… haha join in the talk to learn more]

We ended the night with dessert and Scream 4 to make the night happier :] Hahaha.. WE HATE DOLLS!!!

I may have fallen asleep… drooled a little :] I LOOOVE spending time with my KateMonkiie and Mike!!! <3 Ok so the hubby didn’t stay the whole night but he was a good sport about it :] TEEHEE!!!

Can’t wait til next time!!!!